آمار کرونا در ایران امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱+ وضعیت کرونایی شهر‌های کشور-راهبرد معاصر

آمار کرونا در ایران امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱+ وضعیت کرونایی شهر‌های کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰۹ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی ۱۷ بیمار جان خود را از دست دادند. وضعیت کرونایی شهر‌های کشور، شهر‌های قرمز کرونایی، آمار واکسیناسیون کرونا در ایران و آمار کرونا در جهان را مشاهده می‌نمائید.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 April 27
کد خبر: ۱۳۱۲۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، بنابر اعلام وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰۹ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی ۱۷ بیمار جان خود را از دست دادند. وضعیت کرونایی شهر‌های کشور، شهر‌های قرمز کرونایی، آمار واکسیناسیون کرونا در ایران و آمار کرونا در جهان را مشاهده می‌نمائید.

آمار کرونا در ایران امروز 7 اردیبهشت 1401

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۰۰۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۵۱ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۴۳۳ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۴۱ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۱۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

یک هزار و ۴۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۰ میلیون و ۹۶۵ هزار و ۸۶۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
آمار کرونا در ایران امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱+ وضعیت کرونایی شهر‌های کشور

شهرهای قرمز کرونایی امروزسه چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401

در حال حاضر ۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۴۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳۲۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۷۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

 

آمار واکسیناسیون کرونا در ایران امروز چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، تا کنون ۶۴ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۴۶۸ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۱۵۹ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۹۷۶ هزار و ۹۸۸ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۶۱۵ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۵۳ هزار و ۸۰۱ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

آمار کرونا در ایران امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱+ وضعیت کرونایی شهر‌های کشور

 

آمار کرونا در جهان تا به امروز چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401

شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۵۱۰ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۴۲۹ نفر رسیده، مرگ شش میلیون و ۲۴۹ هزار و ۹۴ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و ۴۶۴ میلیون و ۹۲ هزار و ۶۴۱ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

بر اساس آمار‌های رسمیِ همه‌گیری کرونا، آمریکا با بیش از ۸۲.۷ میلیون مبتلا و بیش از یک میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشور‌های درگیر با این بیماری قرار دارد و هند نیز با آمار بیش از ۴۳ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار گرفته است.

همچنین آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۳۰.۳ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

برزیل در عین حال با بیش از ۶۶۲ هزار جان باخته پس از ایالات متحده، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید ۱۹ در جهان محسوب می‌شود و پس از آن هند با بیش از ۵۲۲ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این فهرست جهانی است.

در اروپا نیز فرانسه با ثبت بیش از ۲۸.۴ میلیون مبتلا هم اکنون رکورددار ابتلا در قاره سبز و چهارمین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونایی در جهان است. همچنین روسیه با گذشتن از آمار ۳۷۵ هزار قربانی، هم اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در بین کشور‌های این منطقه دارد و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوتی‌های این بیماری است.

ایران با مجموع هفت میلیون و ۲۱۸ هزار و ۴۲۴ مورد ابتلا و ۱۴۱ هزار و ۲۴ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه شانزدهم در بین کشور‌های دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد.

بر اساس آمار فوق پس از ایالات متحده، هند و برزیل تاکنون در فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه، کره جنوبی، ایتالیا، ترکیه، اسپانیا، ویتنام، آرژانتین، هلند، ژاپن، ایران، کلمبیا، اندونزی، لهستان، استرالیا، مکزیک، اوکراین، مالزی، تایلند، اتریش، رژیم صهیونیستی، بلژیک، جمهوری چک، پرتغال، آفریقای جنوبی، کانادا، فیلیپین، سوئیس، پرو، شیلی و یونان نیز بیش از سه میلیون مبتلا ثبت شده است.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۶ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
0
0
سلام. آقای دکتر وزیر بهداشت خسته نباشید وموفق باشید.
میخواستم خواهش کنم نام شهرهای قرمز را در اخبار بگویند تا مسافرین به آن شهرها سفر نکنند. ممنون خدا حافظتان باشد.. به امید روزی که دیگر کرونا نداشته باشیم . امین
تحلیل های برگزیده